OYUNUN ADI: İpe düğüm atma
KATKIDA BULUNDUĞU GELİŞİM ALANI: Psikomotor alan
YAŞ GRUBU: 5-6 Yaş
KULLANILAN ARAÇ GEREÇLER: İp, kronometre ve müzik.
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
Sosyal-Duygusal Alan;
Amaç 4: Kendi kendini güdüleyebilme
K1:Kendiliğinden bir işe başlar.
K2:Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Psikomotor Alan;
Amaç 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
K15: Nesneleri değişik malzemelerle bağlar
Amaç 4: Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme
K3: Nesneleri çeker/ gerer
K4: Malzemelere elleriyle şekil verir
K5: Malzemelere araç kullanarak şekil verir
Bilişsel Alan;
Amaç 3: Dikkatini toplayabilme
K1: Dikkat edilmesi gereken nesneyi durumu ya da olayı fark eder
K2: Dikkatini nesne durum ya da olay üzerinde yoğunlaştırır
OYUNUN UYGULANIŞI: Oyuncular aynı odada toplanırlar. Oyun yöneticisi her oyuncuya yaklaşık 1 metre uzunluğunda ip verir. Müzik açılır ve ‘Başla’ komutuyla her oyuncu ipine olabildiğince çok düğüm atmaya çalışır. 2 dakika sonunda tüm oyuncuların iplerindeki düğümler sayılır ve çizelgeye not edilir. Çizelgeye göre ipine en fazla düğüm atan oyuncu, oyunu kazanmış olur. Kazanan oyuncu alkışlanır
0 yorum:
Yorum Gönder